Gepubliceerd op woensdag 14 september 2016
JIP heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een groothandel in verpakkingsmaterialen naar een supermarkt voor alle verbruiksmaterialen die binnen bedrijven worden gebruikt. Inmiddels omvat het assortiment van JIP al ruim 60.000 artikelen waaronder verpakkingen, kantoorartikelen, bedrijfskleding en schoonmaakartikelen. Doordat klanten scherp en gemakkelijk kunnen inkopen bij JIP besparen ze tijd en kosten.

De verkoop verloopt via de telefoon en deels online. Ronald Terschegget, Senior Systeembeheerder bij JIP: ‘Vooral de telefoon is heel belangrijk voor klantenwerving en relatiebeheer, het is feitelijk de kern van onze business.’

Cisco Call Manager

In het verleden maakte het bedrijf gebruik van een klassieke KPN telefooncentrale. Ronald Terschegget: ‘De software van die centrale was behoorlijk complex, het was bijvoorbeeld erg lastig om een lijn of telefoonnummer toe te kennen. Na een oriëntatie in de markt is gekozen voor de Call Manager van Cisco. Omdat de daarvoor benodigde kennis niet binnen onze organisatie aanwezig was, ben ik in dienst gekomen. Ik heb altijd veel affiniteit met Cisco en haar producten gehad en ben gecertificeerd op Cisco Voice en Routing & Switching producten.’

ICT = USP

ICT is een belangrijke onderscheidende factor voor JIP. Ronald Terschegget: ‘Ons motto is: ICT = USP. We gaan altijd met onze tijd mee, end of support willen we niet meemaken. Na een grote storing hebben we onze volledige omgeving redundant uitgevoerd. Daarnaast hebben we een wireless netwerk aangelegd, waardoor onze medewerkers overal draadloos kunnen bellen.’

Onze filosofie: ICT = USP. Daar horen goede partners zoals ViaData en Cisco bij


Besparingen

Mede dankzij de samenwerking met ViaData heeft JIP behoorlijke besparingen kunnen realiseren. Naast de bestaande ISDN 20 lijn is een VoIP lijn aangelegd. ViaData heeft hiervoor de eerste verbinding geleverd, die later is uitgegroeid tot een oplossing waar alle telefoontikken voor uitgaande gesprekken zijn afgekocht. Ronald Terschegget: ‘Hiermee besparen wij enkele tienduizenden euro’s per jaar. Wij willen onze klanten scherpe prijzen kunnen blijven bieden dus zoeken we altijd naar manieren om zo slim en efficiënt mogelijk te kunnen werken.’

De ervaringen met ViaData

ViaData is de vaste integratiepartner van JIP voor de volledige Cisco omgeving. Ronald Terschegget: ‘ViaData is een hele leuke club. Ik heb altijd al goede dingen over ze gehoord, nog voordat ik met ze samenwerkte. Het is een solide bedrijf en er werken nuchtere mensen, echte Friezen. Het mooie van ViaData is dat we niet altijd alleen met sales te maken hebben. Als wij iets nieuws willen dan komen een accountmanager en consultant langs. Wij geven aan wat onze wensen zijn en ViaData vertaalt dat naar een goed werkende oplossing die het beste bij ons past. Ze geven ook actief feedback wanneer sommige dingen niet kunnen, of juist op een slimmere manier kunnen worden opgelost.

Wat ik kenmerkend vind is de flexibiliteit van ViaData. Elke dag die wij niet kunnen werken kost ons veel omzet. Als er werkzaamheden uitgevoerd moeten worden waardoor wij niet bereikbaar zijn dan doen ze dat zonder problemen in de avond of in het weekend.

Verder is er veel vakkennis bij ViaData aanwezig, ze hebben een aantal hele goede mensen in dienst. Met ViaData blijven wij up-to-date en kunnen wij vertrouwen op een stabiele, betrouwbare en toekomstvaste Cisco netwerk- en telefonieomgeving. Wat mij betreft is de relatie heerlijk rechttoe, rechtaan. We houden hier van zekerheid en met ViaData en Cisco weet ik precies waar ik aan toe ben. Een goed partnership dus.’

  Delen op Facebook   Delen op LinkedIn



Ook interessant


klanten

ViaData blijft groeien, maar verliest mij als klant nooit uit het oog

De gemeente Noordoostpolder telt ruim 46.000 inwoners en heeft een landoppervlakte...

15 september 2016